BESTUUR

FrankKohler        Frank Kohler (voorzitter).  Als buurtbewoner maak ik al meer dan 30 jaar gebruik van het Oosterpark: tientallen jaren om er te voetballen, de laatste jaren om er te wandelen. Tijdens de acties tegen de bovenmatige bomenkap ben ik vorig jaar actief geworden in de vereniging. Volgens mij hebben we met de beperking van het aantal te kappen gezonde bomen een redelijk resultaat behaald. Ik vind het belangrijk dat de vereniging niet alleen actief is tegen bedreigingen zoals grote, besloten en te  lawaaiige evenementen, maar ook vóór zaken als uitbreiding en goed onderhoud van het park. En zelf buurtactiviteiten in het park bevordert.
Veel doelen van de vereniging vergen effectief overleg met het stadsdeel. Mijn verleden als gemeenteraadslid en wethouder en als directeur van Milieudefensie, geeft me voldoende ervaring om dit succesvol aan te pakken.

erie4         Erie Schooneveldt-Kramer (penningmeester) is opgegroeid in de Oosterparkbuurt, op het Kastanjeplein . Haar eerste stapjes zette ze in het park.   Sinds 35 jaar woont ze aan het Oosterpark. Ze heeft 3 kinderen en 4 kleinkinderen. Ook met hen bezoekt ze regelmatig het Oosterpark.

Bert Mentink (secretaris) woont en werkt sinds 1999 aan het Oosterpark en wil er nooit meer weg. Hij houdt van de levendigheid van het park, waar verrassende dingen gebeuren. Eigenlijk vindt hij het Oosterpark het mooiste park van Amsterdam en vindt dat je het dus moet koesteren als een kostbaar bezit.

Frits Wegenwijs  woont en werkt sinds 1989 in de Oosterparkbuurt en wil er nooit meer weg. Hoewel niet in Amsterdam geboren namelijk Eindhoven komen zijn roots uit Amsterdam. Hij houdt van de levendigheid van het park, waar hij graag een rondje hardloopt. Eigenlijk vindt hij het Oosterpark het mooiste park van Amsterdam en vindt dat je het dus moet koesteren als een kostbaar bezit.